FONDUL SOCIAL EUROPEAN
Programul Operational Capital Uman 2014-2020
Axa prioritara 6. Educatie si competente
Obiectiv specific 6.13
Titlul proiectului: Solutii inovative pentru pregatirea practica a studentilor
POCU/626/6.13/130332

Evenimente

Anunturi

Calendar estimativ al conferintelor de informare si constientizare organizate in cadrul proiectului SOLUTII INOVATIVE PENTRU PREGATIREA PRACTICA A STUDENTILOR ...detalii...

Anunt conferinta constientizare 09 dec 2020


UNIVERSITATEA SPIRU HARET prin Facultatea de Stiinte Juridice si Stiinte Economice Constanta are placerea de a va invita la Conferinta de informare, constientizare si motivare in vederea asigurarii participarii la activitatile proiectului "Universitatea Spiru Haret - partener al mediului de afaceri din Regiunea de Sud-Est", organizata in cadrul proiectului "Solutii inovative pentru pregatirea practica a studentilor", proiect cofinantat prin Programul Operational Capital Uman 2014-2020.

Evenimentul va avea loc in data de 09 Decembrie 2020, ora 17.00 si se va derula on-line, pe platforma Google-Meet (link: meet.google.com/gzm-veua-tsb)



Anunt conferinta 15-16 dec 2020


UNIVERSITATEA SPIRU HARET prin FACULTATEA DE STIINTE JURIDICE SI STIINTE ECONOMICE CONSTANTA va invita la evenimentul:
IDENTIFICAREA COMPETENTELOR PROFESIONALE SI TRANSVERSALE NECESARE CRESTERII GRADULUI DE ANGAJABILITATE AL STUDENTILOR ECONOMISTI SI JURISTI in cadrul proiectului: "SOLUTII INOVATIVE PENTRU PREGATIREA PRACTICA A STUDENTILOR" Proiect cofinantat prin Programul Operational Capital Uman 2014-2020.

Evenimentul se va desfasura in zilele de 15-16 decembrie 2020, la FSJSE Constanta, Str. Unirii, Nr. 32-34, in cadrul Centrului de Colaborare Universitate - Piata muncii, Sala 405, astfel :

  • 15 decembrie 2020, intre orele 16-18 - pentru domeniul economic
  • 16 decembrie 2020, intre orele 16-18 - pentru domeniul juridic
Evenimentul se va desfasura on line: https://meet.google.com/tjj-nzma-rgi
Va asteptam! Download anunt



Anunt conferinta de lansare a proiectului "Solutii inovative pentru pregatirea practica a studentilor" - 26 ianuarie 2021


UNIVERSITATEA SPIRU HARET prin FACULTATEA DE STIINTE JURIDICE SI STIINTE ECONOMICE CONSTANTA va invita la conferinta de lansare a proiectului "Solutii inovative pentru pregatirea practica a studentilor", proiect cofinantat prin Programul Operational Capital Uman 2014-2020.

Evenimentul se va desfasura in ziua de 26 ianuarie 2021, la FSJSE Constanta, Str. Unirii, Nr. 32-34, in cadrul Centrului de Colaborare Universitate - Piata muncii, Sala 405.

Evenimentul se va desfasura on line: https://meet.google.com/ ppm-qfpq-scj

Va asteptam!...Download anunt

Program conferinta lansare a proiectului "Solutii inovative pentru pregatirea practica a studentilor" - 26 ianuarie 2021

Download program conferinta lansare



Anunt conferinta constientizare grup tinta - 15 februarie 2021


UNIVERSITATEA SPIRU HARET prin Facultatea de Stiinte Juridice si Stiinte Economice Constanta are placerea de a va invita la Conferinta de informare, constientizare si motivare in vederea asigurarii participarii la activitatile proiectului "Cerinte privind participarea grupului tinta la concursul organizat in cadrul proiectului", organizata in cadrul proiectului "Solutii inovative pentru pregatirea practica a studentilor", proiect cofinantat prin Programul Operational Capital Uman 2014-2020.

Evenimentul va avea loc in data de 15 februarie, ora 17.00 si se va derula on-line, pe platforma Google-Meet

Program conferinta 15 februarie 2021

Download program conferinta



Anunt conferinta - 9 martie 2021


UNIVERSITATEA SPIRU HARET prin Facultatea de Stiinte Juridice si Stiinte Economice Constanta are placerea de a va invita la conferinta privind "Prezentarea modalitatilor de desfasurare de activitati in comun mediu academic-mediu de afaceri in baza planificarii acestora", organizata in cadrul proiectului "Solutii inovative pentru pregatirea practica a studentilor", proiect cofinantat prin Programul Operational Capital Uman 2014-2020.

Evenimentul va avea loc in data de 9 martie, ora 11.00 si se va derula on-line, pe platforma Google-Meet https://meet.google.com/itm-wtgy-ehw

Va asteptam! ...Download invitatie

Program conferinta 9 martie 2021

Download program conferinta






Anunt eveniment - 25 martie 2021 ora 9


Prezentarea rezultatelor anchetei de sondaj cu privire la competentele profesionale si transversale pe care potentialii angajatori le asteapta de la absolventii de studii superioare in domeniul economic


UNIVERSITATEA SPIRU HARET prin Facultatea de Stiinte Juridice si Stiinte Economice Constanta are placerea de a va invita la evenimentul cu tema "Prezentarea rezultatelor anchetei de sondaj cu privire la competentele profesionale si transversale pe care potentialii angajatori le asteapta de la absolventii de studii superioare in domeniul economic", organizata in cadrul proiectului "Solutii inovative pentru pregatirea practica a studentilor", proiect cofinantat prin Programul Operational Capital Uman 2014-2020.

Evenimentul va avea loc in data de 25 martie, ora 9.00 si se va derula on-line, pe platforma Google-Meet https://meet.google.com/eiy-iycn-xuk

Va rugam confirmati participarea!
Multumim!
Echipa de experti relatie universitate- piata muncii
Proiect POCU/626/6/13/130332

Va asteptam! ...Download invitatie



Anunt eveniment - 25 martie 2021 ora 13


Prezentarea rezultatelor anchetei de sondaj cu privire la competentele profesionale si transversale pe care potentialii angajatori le asteapta de la absolventii de studii superioare in domeniul juridic


UNIVERSITATEA SPIRU HARET prin Facultatea de Stiinte Juridice si Stiinte Economice Constanta are placerea de a va invita la evenimentul cu tema "Prezentarea rezultatelor anchetei de sondaj cu privire la competentele profesionale si transversale pe care potentialii angajatori le asteapta de la absolventii de studii superioare in domeniul juridic", organizata in cadrul proiectului "Solutii inovative pentru pregatirea practica a studentilor", proiect cofinantat prin Programul Operational Capital Uman 2014-2020.

Evenimentul va avea loc in data de 25 martie, ora 13.00 si se va derula on-line, pe platforma Google-Meet meet.google.com/pze-bcdz-vzd

Va rugam confirmati participarea!
Multumim!
Echipa de experti relatie universitate- piata muncii
Proiect POCU/626/6/13/130332

Va asteptam! ...Download invitatie



Anunt eveniment - 30 martie 2021 ora 17


Modalitati de integrare in cadrul modulelor de curs a principalelor competente profesionale si transversale pe care mediul de afaceri le asteapta de la absolventii de studii superioare in domeniul economic si juridic


UNIVERSITATEA SPIRU HARET prin Facultatea de Stiinte Juridice si Stiinte Economice Constanta are placerea de a va invita la evenimentul cu tema "Modalitati de integrare in cadrul modulelor de curs a principalelor competente profesionale si transversale pe care mediul de afaceri le asteapta de la absolventii de studii superioare in domeniul economic si juridic", organizata in cadrul proiectului "Solutii inovative pentru pregatirea practica a studentilor", proiect cofinantat prin Programul Operational Capital Uman 2014-2020.

Evenimentul va avea loc in data de 30 martie, ora 17.00 si se va derula on-line, pe platforma Google-Meet https://meet.google.com/eiy-iycn-xuk

Va rugam confirmati participarea!
Multumim!
Download invitatie
Download program eveniment



Anunt conferinta constientizare grup tinta - 08 Aprilie 2021


UNIVERSITATEA SPIRU HARET prin Facultatea de Stiinte Juridice si Stiinte Economice Constanta are placerea de a va invita la Conferinta de informare, constientizare si motivare in vederea asigurarii participarii la activitatile proiectului "PARTICIPAREA LA ACTIVITATILE PROIECTULUI - FUNDAMENT AL UNEI INTEGRARI ARMONIOASE PE PIATA MUNCII", organizata in cadrul proiectului "Solutii inovative pentru pregatirea practica a studentilor", proiect cofinantat prin Programul Operational Capital Uman 2014-2020.

Evenimentul va avea loc in data de 08 aprilie, ora 17.00 si se va derula on-line, pe platforma Google-Meet

Program conferinta 08 aprilie 2021

Download program conferinta



Anunt eveniment 22 Aprilie 2021


UNIVERSITATEA SPIRU HARET prin Facultatea de Stiinte Juridice si Stiinte Economice Constanta are placerea de a va invita la evenimentul cu tema "SOLUTII INOVATIVE PENTRU PREGATIREA PRACTICA A STUDENTILOR", organizata in cadrul proiectului "Solutii inovative pentru pregatirea practica a studentilor", proiect cofinantat prin Programul Operational Capital Uman 2014-2020.

Evenimentul va avea loc in data de 22 aprilie, ora 10.00 si se va derula on-line, pe platforma Google-Meet https://meet.google.com/xwa-uqok-ghk
Va asteptam!



Anunt eveniment 18 Mai 2021


UNIVERSITATEA SPIRU HARET prin Facultatea de Stiinte Juridice si Stiinte Economice Constanta are placerea de a va invita la evenimentul cu tema "PROPUNERI DE MODIFICARI CURRICULARE IN DOMENIUL ECONOMIC SUB IMPACTUL DIGITALIZARII ACTIVITATILOR", organizata in cadrul proiectului "Solutii inovative pentru pregatirea practica a studentilor", proiect cofinantat prin Programul Operational Capital Uman 2014-2020.

Evenimentul va avea loc in data de 18 Mai, ora 17.00 si se va derula on-line, pe platforma Google-Meet https://meet.google.com/wjn-iynr-tzw
Va asteptam!

Invitatie Workshop 18 Mai 2021

Download invitatie workshop



Anunt eveniment 19 Mai 2021


UNIVERSITATEA SPIRU HARET prin Facultatea de Stiinte Juridice si Stiinte Economice Constanta are placerea de a va invita la evenimentul cu tema "Utilitatea digitalizarii serviciilor in materie contractuala inainte si dupa Covid 19", organizata in cadrul proiectului "Solutii inovative pentru pregatirea practica a studentilor", proiect cofinantat prin Programul Operational Capital Uman 2014-2020.

Evenimentul va avea loc in data de 19 Mai, ora 17.00 si se va derula on-line, pe platforma Google-Meet https://meet.google.com/puj-feox-ahc
Va asteptam!

Invitatie Workshop 19 Mai 2021

Download invitatie workshop



Anunt eveniment 17 Iunie 2021


UNIVERSITATEA SPIRU HARET prin Facultatea de Stiinte Juridice si Stiinte Economice Constanta are placerea de a va invita la conferinta de constientizare implementare in domeniul egalitatii de sanse cu tema "Sanse egale pe piata muncii in domeniul economic si juridic", organizata in cadrul proiectului "Solutii inovative pentru pregatirea practica a studentilor", proiect cofinantat prin Programul Operational Capital Uman 2014-2020.

Evenimentul va avea loc in data de 17 Iunie, ora 17.00 si se va derula on-line, pe platforma Google-Meet.
Va asteptam!

Invitatie Conferinta 17 iunie 2021

Download invitatie conferinta



Anunt eveniment 24 Iunie 2021


UNIVERSITATEA SPIRU HARET prin Facultatea de Stiinte Juridice si Stiinte Economice Constanta are placerea de a va invita la cursul on line cu tema "Securitatea informatica-Vulnerabilitati si amenintari", organizata in cadrul proiectului "Solutii inovative pentru pregatirea practica a studentilor", proiect cofinantat prin Programul Operational Capital Uman 2014-2020.

Cursul va avea loc in data de 24 Iunie, ora 17.00 si se va derula on-line, pe platforma Google-Meet: meet.google.com/myb-qaqe-hyh
Va asteptam!

Invitatie Curs on line 24 iunie 2021

Download invitatie curs online




Anunt eveniment 27 Septembrie 2021


UNIVERSITATEA SPIRU HARET prin Facultatea de Stiinte Juridice si Stiinte Economice Constanta are placerea de a va invita la conferinta de informare, constientizare si motivare in domeniul dezvoltarii durabile "EDUCATIE SI RESPONSABILITATE PENTRU O DEZVOLTARE DURABILA", organizata in cadrul proiectului "Solutii inovative pentru pregatirea practica a studentilor", proiect cofinantat prin Programul Operational Capital Uman 2014-2020.

Conferinta va avea loc in data de 27 Septembrie, ora 17.00 si se va derula on-line, pe platforma Google-Meet.
Va asteptam!

Program conferinta 27 septembrie 2021

Download program conferinta



Anunt eveniment 25 Octombrie 2021


UNIVERSITATEA SPIRU HARET prin Facultatea de Stiinte Juridice si Stiinte Economice Constanta are placerea de a va invita la evenimentul cu tematica UNIVERSITATEA SPIRU HARET - O CALE DE COMUNICARE INTRE MEDIUL ACADEMIC, PUBLIC SI DE AFACERI, organizata in cadrul proiectului "Solutii inovative pentru pregatirea practica a studentilor", proiect cofinantat prin Programul Operational Capital Uman 2014-2020.

Evenimentul va avea loc in data de 25 Octombrie, ora 17.00 si se va derula on-line, pe platforma Google-Meet https://meet.google.com/iry-yztb-gxh Va asteptam!

Program eveniment 25 octombrie 2021

Download program eveniment



Anunt conferinta grup tinta 26 Octombrie 2021


UNIVERSITATEA SPIRU HARET prin Facultatea de Stiinte Juridice si Stiinte Economice Constanta are placerea de a va invita la conferinta de informare a GT cu tematica INTERDEPENDENTA DINTRE CALITATEA FORMARII PROFESIONALE SI CAPACITATEA DE ADAPTARE LA CERINTELE PIETEI MUNCII, organizata in cadrul proiectului "Solutii inovative pentru pregatirea practica a studentilor", proiect cofinantat prin Programul Operational Capital Uman 2014-2020.

Evenimentul va avea loc in data de 26 Octombrie, ora 17.00 si se va derula on-line, pe platforma Google-Meet Va asteptam!



Anunt eveniment cu tema "PRACTICIANUL, PARTENER REAL PENTRU CRESTEREA ANGAJABILITATII STUDENTILOR JURISTI" - 22 noiembrie 2021


UNIVERSITATEA SPIRU HARET prin Facultatea de Stiinte Juridice si Stiinte Economice Constanta are placerea de a va invita la evenimentul cu tema PRACTICIANUL, PARTENER REAL PENTRU CRESTEREA ANGAJABILITATII STUDENTILOR JURISTI, organizata in cadrul proiectului "Solutii inovative pentru pregatirea practica a studentilor", proiect cofinantat prin Programul Operational Capital Uman 2014-2020.

Evenimentul va avea loc in data de 22 noiembrie 2021, ora 17.30 in cadrul Centrului de Colaborare Universitate - piata muncii, sala 405, Facultatea de Stiinte Juridice si Stiinte Economice Constanta si se va derula on-line, pe platforma Google-Meet https://meet.google.com/ptm-umge-enz. Va asteptam!



Anunt eveniment cu tema "PRACTICIANUL, PARTENER REAL PENTRU CRESTEREA ANGAJABILITATII" - 23 noiembrie 2021


UNIVERSITATEA SPIRU HARET prin Facultatea de Stiinte Juridice si Stiinte Economice Constanta are placerea de a va invita la evenimentul cu tema PRACTICIANUL, PARTENER REAL PENTRU CRESTEREA ANGAJABILITATII, organizata in cadrul proiectului "Solutii inovative pentru pregatirea practica a studentilor", proiect cofinantat prin Programul Operational Capital Uman 2014-2020.

Evenimentul va avea loc in data de 23 noiembrie 2021, ora 15.00 in cadrul Centrului de Colaborare Universitate - piata muncii, sala 405, Facultatea de Stiinte Juridice si Stiinte Economice Constanta si se va derula on-line, pe platforma Google-Meet https://meet.google.com/fte-qbvz-ati. Va asteptam!



Anunt eveniment cu tema "SOLUTII INOVATIVE PENTRU PREGATIREA PRACTICA A STUDENTILOR" - 09 decembrie 2021


UNIVERSITATEA SPIRU HARET prin Facultatea de Stiinte Juridice si Stiinte Economice Constanta are placerea de a va invita la evenimentul cu tema SOLUTII INOVATIVE PENTRU PREGATIREA PRACTICA A STUDENTILOR, organizata in cadrul proiectului "Solutii inovative pentru pregatirea practica a studentilor", proiect cofinantat prin Programul Operational Capital Uman 2014-2020.

Evenimentul va avea loc in data de 09 decembrie 2021, ora 16.00 in cadrul Centrului de colaborare Universitate - Piata muncii, sala 405, Facultatea de Stiinte Juridice si Stiinte Economice Constanta si se va derula on-line, pe platforma Google-Meet https://meet.google.com/vhv-ypqu-jrq. Va asteptam!



Anunt conferinta grup tinta - 20 decembrie 2021


UNIVERSITATEA SPIRU HARET prin Facultatea de Stiinte Juridice si Stiinte Economice Constanta are placerea de a va invita la evenimentul cu tema CENTRUL DE COLABORARE UNIVERSITATE-PIATA MUNCII: UN SISTEM DE INFORMARE COORDONATA FUNCTIONAL IN CADRUL FACULTATII DE STIINTE JURIDICE SI STIINTE ECONOMICE CONSTANTA, organizat in cadrul proiectului "Solutii inovative pentru pregatirea practica a studentilor", proiect cofinantat prin Programul Operational Capital Uman 2014-2020.

Evenimentul va avea loc in data de 20 decembrie 2021, ora 17.00 si se va derula on-line, pe platforma Google-Meet. Va asteptam!



Anunt conferinta grup tinta - 14 februarie 2022


UNIVERSITATEA SPIRU HARET prin Facultatea de Stiinte Juridice si Stiinte Economice Constanta are placerea de a va invita la evenimentul cu tema DIRECTII DE ACTIUNE PENTRU ASIGURAREA SUSTENABILITATII PROIECTULUI, organizata in cadrul proiectului "Solutii inovative pentru pregatirea practica a studentilor", proiect cofinantat prin Programul Operational Capital Uman 2014-2020.

Evenimentul va avea loc in data de 14 februarie 2022, ora 17.00 si se va derula on-line, pe platforma Google-Meet. Va asteptam!



Anunt eveniment cu tema "CONTABILITATEA MANAGERIALA A ELABORARII BUGETULUI UNUI PROIECT CU FONDURI EUROPENE. STUDIU DE CAZ LA GMB COMPUTERS S.R.L." - 22 martie 2022


UNIVERSITATEA SPIRU HARET prin Facultatea de Stiinte Juridice si Stiinte Economice Constanta are placerea de a va invita la evenimentul cu tema CONTABILITATEA MANAGERIALA A ELABORARII BUGETULUI UNUI PROIECT CU FONDURI EUROPENE. STUDIU DE CAZ LA GMB COMPUTERS S.R.L., organizat in cadrul proiectului "Solutii inovative pentru pregatirea practica a studentilor", proiect cofinantat prin Programul Operational Capital Uman 2014-2020.

Evenimentul va avea loc in data de 22 martie 2022, ora 16.00 in cadrul Centrului de colaborare Universitate - Piata muncii, sala 405, Facultatea de Stiinte Juridice si Stiinte Economice Constanta si se va derula on-line, pe platforma Google-Meet https://meet.google.com/dru-wobj-pck.
Va asteptam!



Anunt eveniment cu tema "EGALITATEA DE GEN IN SISTEMUL DE SALARIZARE" - 28 martie 2022


UNIVERSITATEA SPIRU HARET prin Facultatea de Stiinte Juridice si Stiinte Economice Constanta are placerea de a va invita la evenimentul cu tema EGALITATEA DE GEN IN SISTEMUL DE SALARIZARE, organizat in cadrul proiectului "Solutii inovative pentru pregatirea practica a studentilor", proiect cofinantat prin Programul Operational Capital Uman 2014-2020.

Evenimentul va avea loc in data de 28 martie 2022, ora 15.00 in cadrul Centrului de colaborare Universitate - Piata muncii, sala 405, Facultatea de Stiinte Juridice si Stiinte Economice Constanta si se va derula on-line, pe platforma Google-Meet https://meet.google.com/ifb-gonw-mxt.
Va asteptam!



Anunt eveniment cu tema EGALITATEA DE GEN - COMPONENTA A EGALITATII DE SANSE SI DE TRATAMENT - 18 aprilie 2022


UNIVERSITATEA SPIRU HARET prin Facultatea de Stiinte Juridice si Stiinte Economice Constanta are placerea de a va invita la evenimentul cu tema EGALITATEA DE GEN - COMPONENTA A EGALITATII DE SANSE SI DE TRATAMENT, organizat in cadrul proiectului "Solutii inovative pentru pregatirea practica a studentilor", proiect cofinantat prin Programul Operational Capital Uman 2014-2020.

Evenimentul va avea loc in data de 18 aprilie 2022, ora 17.00 si se va derula on-line, pe platforma Google-Meet https://meet.google.com/dqy-fzxd-tzt.
Va asteptam!
Download invitatie conferinta
Download program conferinta



Anunt eveniment cu tema RESPONSABILITATE SI IMPLICARE PENTRU O DEZVOLTARE DURABILA - 15 iunie 2022


UNIVERSITATEA SPIRU HARET prin Facultatea de Stiinte Juridice si Stiinte Economice Constanta are placerea de a va invita la evenimentul cu tema RESPONSABILITATE SI IMPLICARE PENTRU O DEZVOLTARE DURABILA, organizat in cadrul proiectului "Solutii inovative pentru pregatirea practica a studentilor", proiect cofinantat prin Programul Operational Capital Uman 2014-2020.

Evenimentul va avea loc in data de 15 iunie 2022, ora 16.00 si se va derula on-line, pe platforma Google-Meet https://meet.google.com/eor-ikti-ipo.
Va asteptam!
Download invitatie conferinta
Download program conferinta



Conferinte

Conferinta de informare, constientizare si motivare a grupului tinta - UNIVERSITATEA SPIRU HARET - PARTENER AL MEDIULUI DE AFACERI DIN REGIUNEA DE SUD-EST 09.12.2020

In data de 09.12.2020, orele 17.00, a avut loc Conferinta de informare, constientizare si motivare a grupului tinta - UNIVERSITATEA SPIRU HARET - PARTENER AL MEDIULUI DE AFACERI DIN REGIUNEA DE SUD-EST, conferinta desfasurata on-line pe platforma Google Meet.

In cadrul acesteia au fost prezenti un numar de 38 participanti, dintre care: 31 studenti si 7 membri ai echipei de implementare a proiectului. In derularea conferintei s-a urmarit respectarea urmatoarelor principii ale Uniunii Europene:
  • Principiul promovarii egalitatii intre barbati si femei - la conferinta de constientizare 79% dintre participanti au fost femei (30) si 21% dintre participanti au fost barbati (8);
  • Principiul non-discriminarii - la conferinta, dar si in activitatile proiectului au fost invitati sa participe toti studentii, indiferent de varsta. Astfel, studentii participanti la aceasta conferinta sunt studenti netraditionali, cu varsta mai mare de 24 ani.

Deschiderea conferintei de constientizare s-a facut de catre Coordonator GT, doamna lector univ. dr. Guni Claudia care a vorbit despre obiectivele proiectului, a modul de derulare a activitatilor in cadrul acestuia si a prezentat expertii implicati.

Conferinta a continuat cu prezentarea stadiului actual al relatiei universitate - piata muncii in cadrul facultatii si perspectivele privind dezvoltarea acestei relatii prin intermediul proiectului, facuta de catre Expert GT, doamna lector univ.dr. Adina Trandafir. Expertul grup tinta, domnul lector univ.dr. Gheorghe Grecu, le-a prezentat apoi participantilor conditiile de eligibilitate pentru ca studentii sa poata deveni membrii ai Grupului Tinta si detalierea modalitatilor de inscriere.

Managerul proiectului, doamna conf. univ. dr. Iuliana Parvu a avut cuvantul de incheiere, sintetizand toate informatiile transmise in legatura cu activitatile proiectului si relatia de parteneriat dintre Facultatea de Stiinte Juridice si Stiinte Economice Constanta cu reprezentantii pietei muncii si ce impact are aceasta asupra studentilor facultatii. Finalul conferintei a fost destinat discutiilor libere, membrii echipei de implementarea raspunzand intrebarilor participantilor. Pe parcursul conferintei au fost realizate fotografii, iar participantilor le-au fost transmise chestionare de evaluare a calitatii organizarii si derularii evenimentului.



Conferinta de lansare a proiectului "Solutii inovative pentru pregatirea practica a studentilor" - 26.01.2021

Conferinta de lansare a avut loc in data de 26.01.2021, ora 16.00, on-line, pe platforma Google Meet. In cadrul acesteia au fost prezenti un numar de 52 participanti, dintre care: 32 studenti/masteranzi, 13 membri ai echipei de implementare a proiectuluim, 3 cadre didactice, 2 reprezentanti ai mediului de afaceri si 2 participanti alte categorii.

In derularea conferintei s-a urmarit respectarea urmatoarelor principii ale Uniunii Europene:

  • Principiul promovarii egalitatii intre barbati si femei - la conferinta de constientizare aproximativ 69% dintre participanti au fost femei (36) si 31% dintre participanti au fost barbati (16);
  • Principiul non-discriminarii - la conferinta, dar si in activitatile proiectului au fost invitati sa participe toti studentii, indiferent de varsta. Astfel, studentii participanti la aceasta conferinta in proportie de aproximativ 97% au fost studenti netraditionali.

Deschiderea conferintei de constientizare s-a facut de catre reprezentantul Universitatii, domnul Decan al Facultatii de Stiinte Juridice si Stiinte Economice Constanta, profesor univ.dr. Mihnea Claudiu Drumea, care a vorbit despre beneficiile pe care implementarea proiectului le aduce studentilor si masteranzilor inrolati in cadrul Facultatii.

Conferinta a continuat cu prezentarea proiectului - obiective, grup tinta, rezultate, activitati, facuta de catre managerul de proiect, doamna conf. univ.dr. Iuliana Parvu. Reprezentantii pietei muncii, doamna Boldea Nicoleta - Administrator GMB Computers si doamna avocat Marin Marilena, au vorbit despre importanta colaborarii dintre mediul academic si reprezentantii angajatorilor pentru dezvoltarea competentelor absolventilor de studii superioare. Coordonator relatie universitate - piata muncii, doamna lector univ.dr. Mitran Paula a prezentat Centrul de colaborare universitate - piata muncii existent in cadrul Facultatii de stiinte Juridice si stiinte Economice Constanta, accentuand beneficiile pe care acesta le aduce tuturor partilor implicate: mediul academic-studenti-mediul de afaceri. Expertii pentru relatia cu piata muncii, doamna conf.univ.dr. Topor Roxana si doamna conf.univ.dr. Patache Laura, s-au adresat studentilor atat celor din domeniul juridic, cat si celor din domeniul economic, vorbindu-le despre relevanta implicarii lor active la activitatile proiectului. Aceasta tema de discutie a fost continuata si aprofundata de catre domnul conf.uni.dr. Dragos Mihai Ipate, Expert optimizare oferta educationala in cadrul proiectului.

Finalul conferintei a fost destinat discutiilor libere, membrii echipei de implementarea raspunzand intrebarilor participantilor. Pe parcursul conferintei au fost realizate fotografii, iar participantilor le-au fost transmise chestionare de evaluare a calitatii organizarii si derularii evenimentului.



Conferinta de informare, constientizare si motivare a grupului tinta - CERINTE PENTRU PARTICIPAREA GRUPULUI TINTA LA CONCURSUL ORGANIZAT IN CADRUL PROIECTULUI 15.02.2021

In data de 15.02.2021, orele 17.00, a avut loc Conferinta de informare, constientizare si motivare a grupului tinta - CERINTE PENTRU PARTICIPAREA GRUPULUI TINTA LA CONCURSUL ORGANIZAT IN CADRUL PROIECTULUI, conferinta desfasurata on-line pe platforma Google Meet.

In cadrul acesteia au fost prezenti un numar de 44 participanti, dintre care: 39 studenti si 5 membri ai echipei de implementare a proiectului. In derularea conferintei s-a urmarit respectarea urmatoarelor principii ale Uniunii Europene:
  • Principiul promovarii egalitatii intre barbati si femei - la conferinta de constientizare 61% dintre participanti au fost femei (27) si 39% dintre participanti au fost barbati (17);
  • Principiul non-discriminarii - la conferinta, dar si in activitatile proiectului au fost invitati sa participe toti studentii, indiferent de varsta. Astfel, dintre studentii participanti la aceasta conferinta aproximativ 97% (38) sunt studenti netraditionali, cu varsta mai mare de 24 ani.

Deschiderea conferintei de constientizare s-a facut de catre Managerul de proiect, doamna conf univ. dr. Parvu Iuliana care le-a vorbit studentilor despre importanta planificarii carierei pe parcursul anilor de studii. Conferinta a continuat cu prezentarea contextului general al organizarii concursului in cadrul proiectului, facuta de catre Coordonator GT, doamna lector univ.dr. Guni Claudia.


Expertul grup tinta, doamna lector univ.dr. Adina Trandafir, le-a prezentat apoi participantilor conditiile de participare, mecanismul si etapele de derulare a concursului. Finalul conferintei a fost destinat discutiilor libere, membrii echipei de implementare raspunzand intrebarilor participantilor.

Pe parcursul conferintei au fost realizate fotografii, iar participantilor le-au fost transmise chestionare de evaluare a calitatii organizarii si derularii evenimentului.




Eveniment cu tema: Prezentarea modalitatilor de desfasurare de activitati in comun mediu academic-mediu de afaceri in baza planificarii acestora 09.03.2021

Evenimentul "Prezentarea modalitatilor de desfasurare de activitati in comun mediu academic-mediu de afaceri in baza planificarii acestora", s-a derulat on-line, in data de 9 martie 2021, intervalul orar 11 - 14, iar in cadrul acesteia au participat membrii ai echipei de implementare a proiectului si reprezentanti ai pietei muncii.

Evenimentul se deruleaza in cadrul Activitatii 6 - Crearea unui sistem de informare coordonata intre universitate si piata muncii in contextul Procedurii operationale pentru identificarea si prioritizarea nevoilor de instruire si de competente asteptate de angajatori de la absolventii de studii superioare.

Evenimentul a avut ca si obiective: informarea reprezentantilor firmelor partenere cu privire la planificarea activitatilor extra-curriculare de colaborare in cadrul proiectului, prezentarea succinta a Procedurii pentru dezvoltarea competentelor asociate angajabilitatii prin activitati extra-curriculare derulate in parteneriat cu reprezentantii pietei muncii si prezentarea structurii planurilor de invatamant ale programelor de studii Management si Drept.


La intalnire a luat cuvantul Coordonatorul universitate piata-muncii, care a prezentat Planificarea activitatilor de colaborare intre facultate si reprezentantii pietei muncii, precum si principalele aspecte organizatorice care vizeaza desfasurarea activitatilor extra-curriculare conform Procedurii pentru dezvoltarea competentelor asociate angajabilitatii prin activitati extra-curriculare derulate in parteneriat cu reprezentantii pietei muncii elaborate in cadrul proiectului. Astfel, in lunile octombrie 2021, martie 2022 si aprilie 2022 se vor organiza si desfasura 6 cursuri deschise cu participarea reprezentantilor pietei muncii,cate 2 in fiecare luna, 4 in domeniul economic si 2 in domeniul juridic.

Scopul organizarii si derularii cursurilor deschise, organizate prin colaborarea intre cadrele didactice si reprezentantii pietei muncii este acela de a evidentia studentilor conexiunile existente intre pregatirea teoretica si realitatea practica a profesiei pentru care se pregatesc pe parcursul anilor de studiu. Totodata, acest demers are rolul de a educa reprezentantii pietei muncii in spiritul derularii unor activitati educationale, astfel incat implicarea acestora in activitatile didactice sa fie utila studentilor.

Coordonatorul universitate piata-muncii a precizat ca pentru o buna desfasurare a acestui tip de activitate este necesara proiectarea acesteia in baza: consultarii fisei de disciplina si programarii calendaristice; incadrarii cursului in sistemul tematic din care face parte (unitatea de invatare specifica); stabilirii scopului si obiectivelor cursului; structurarii logice, specifice a continutului acestuia; alegerii tipului si variantei de curs (curs fata in fata sau la distanta prin sistemul de videoconferinta); analizei resurselor materiale disponibile si alegerii lor; alegerii metodelor didactice corespunzatoare; pregatirii si redactarii efective a proiectului de curs. in aceasta directie Expertul 1 pentru relatia cu piata muncii pe domeniul economic/ juridic va acorda sprijin si asistenta in elaborarea documentatiei.

in vederea colaborarii pentru testarea competentelor/cunostintelor potentialilor angajati in acord cu nevoile angajatorilor prin proiect sunt planificate 12 sesiuni de interviuri simulate in lunile septembrie 2021, decembrie 2021, februarie 2022 si mai 2022. 8 dintre aceste sesiuni de interviuri vor fi destinate studentilor din domeniul economic si 4 sesiuni studentilor din domeniul juridic, astfel ca fiecare reprezentant al pietei muncii va participa la 2 astfel de activitati extra-curriculare. La fiecare sesiune de interviuri se prevede participarea a minimum 3 studenti care vor raspunde la intrebarile reprezentantului societatii simuland un interviu de angajare. Pentru organizarea acestora reprezentantul societatii va colabora cu reprezentantii proiectului in vederea pregatirii unui set de intrebari care vor fi adresate studentilor, respectiv, intrebari cu caracter general, intrebari specifice domeniului in cadrul caruia urmeaza sa se faca angajarea, intrebari despre competente specifice etc.


O a treia categorie de activitati planificate a se desfasura in colaborare cu reprezentantii pietei muncii se refera la organizarea de workshop-uri cadre didactice - studenti - reprezentantii pietei muncii pentru formularea de propuneri de perfectionare a curriculei in spiritul adaptarii materialelor didactice si intregului proces de predare - invatare si evaluare la cerintele pietei muncii si desigur pentru incurajarea dialogului intre potentialii angajatori si studenti in calitate de potentiali angajati. Evenimentele, 4 pentru domeniul economic si 2 pentru domeniul juridic, se vor desfasura in lunile mai 2021, noiembrie 2021 si mai 2022.

Programarea activitatilor se va face cu consultarea reprezentantilor pietei muncii, tinand cont si de disponibilitatea de timp a acestora, dar si de planificarea activitatilor la nivel de Facultate.

In vederea desfasurarii cursurilor deschise planificate, Expertul 1 pentru relatia cu piata muncii - domeniul economic, a prezentat structura Planului de invatamant a programului de studii de licenta Management si programului de studii de masterat Management Organizational si Antreprenoriat iar Expertul 2 pentru relatia cu piata muncii - domeniul juridic, a prezentat structura Planului de invatamant a programului de studii de licenta Drept.

D-na Antonaru Monica, reprezentantul Autoregio Parts SRL a intrebat care ar fi durata cursurilor deschise si daca la activitate vor participa doar studentii? Expertul 1 pentru relatia cu piata muncii - domeniul economic i-a raspuns ca durata cursului va fi de 2 ore si vor participa alaturi de studenti si tutore, cadrul didactic titular de disciplina, precum si 1-2 experti din cadrul proiectului.

D-na Boldea-Colcear Nicoleta, care a mai participat la activitati similare, a fost interesata sa afle daca activitatile se vor desfasura la distanta sau, daca conditiile sanitare vor permite, acestea se vor putea desfasura si fizic.

Coordonatorul universitate piata-muncii a precizat ca modalitatea de desfasurare a activitatilor se va stabili ulterior pentru fiecare activitate in parte si desigur, daca conditiile sanitare vor permite, si se doreste aceasta modalitate de participare la activitate acestea se pot desfasura si fata in fata.

La finalul derularii evenimentului "Prezentarea modalitatilor de desfasurare de activitati in comun mediu academic-mediu de afaceri in baza planificarii acestora" s-a intocmit Dosarul acestui eveniment




Eveniment cu tema: PREZENTAREA REZULTATELOR ANCHETEI DE SONDAJ CU PRIVIRE LA COMPETENTELE PROFESIONALE SI TRANSVERSALE PE CARE POTENTIALII ANGAJATORI LE ASTEAPTA DE LA ABSOLVENTII DE STUDII SUPERIOARE IN DOMENIUL JURIDIC - 25.03.2021

Evenimentul "Prezentarea rezultatelor anchetei de sondaj cu privire la competentele profesionale si transversale pe care potentialii angajatori le asteapta de la absolventii de studii superioare in domeniul juridic", s-a derulat on-line, in data de 25 martie 2021, intervalul orar 13-16. La eveniment au participat membrii ai echipei de implementare a proiectului si cadre didactice ale Facultatii de stiinte Juridice si stiinte Economice Constanta care desfasoara activitati didactice in cadrul programelor de studii: de licenta Drept si de masterat Stiinte Penale.

Evenimentul s-a derulat in cadrul Activitatii 6 - Crearea unui sistem de informare coordonata intre universitate si piata muncii in contextul Procedurii operationale pentru identificarea si prioritizarea nevoilor de instruire si de competente asteptate de angajatori de la absolventii de studii superioare.

Evenimentul a avut ca si obiective: informarea reprezentantilor mediului academic cu privire la asteptarile mediului de afaceri privind competentele profesionale si transversale ale absolventilor de studii superioare in domeniul juridic si gasirea unor solutii pentru adaptarea programelor educationale la cerintele mediului de afaceri.

La intalnire a luat cuvantul Coordonatorul universitate piata-muncii, care a prezentat metodologia cercetarii si structura societatilor participante la ancheta de sondaj.

Astfel, obiectivul cercetarii, identificarea si prioritizarea competentelor profesionale si transversale necesare angajabilitatii, se inscrie ca instrument de implementare a Procedurii operationale pentru identificarea si prioritizarea nevoilor de instruire si de competente asteptate de angajatori de la absolventii de studii superioare din domeniul juridic.


Coordonatorul universitate piata-muncii a precizat ca cercetarea realizata a fost una de tip cantitativ, directa si s-a operationalizat prin aplicarea unui chestionar unui numar de 25 angajatori relevanti din Regiunea Sud-Est, reprezentanti ai firmelor ale caror coduri CAEN se regasesc pe Lista codurilor CAEN aferente directiilor de politica industriala mentionate in Strategia Nationala pentru Competitivitate 2014-2020.

Din analiza chestionarelor se desprinde faptul ca din totalul angajatorilor intervievati, majoritatea dintre ei (86%), intentioneaza sa angajeze in urmatorul an absolventi de studii superioare din domeniul juridic.

in continuare, Expertul optimizare oferta educationala - domeniul juridic, a prezentat care este interesul angajatorilor privind competentele profesionale si transversale ale absolventilor de studii din domeniul juridic, sintetizand principalele competente profesionale si transversale in functie de importanta acordata de respondenti acestea sunt:

Competentele profesionale
  1. Concepte specifice dreptului comercial (ex: tipologia societatilor comerciale, constituirea societatilor comerciale, documente juridice de fundamentare a activitatii societatilor comerciale, proceduri specifice privind fuziunea, insolventa, falimentul etc.).
  2. Concepte specifice dreptului muncii (ex: aspecte legate de legislatia muncii, contracte individuale de munca, aspecte legate de concedieri, somaj etc.)
  3. Concepte specifice dreptului administrativ (ex: aspecte juridice privind activitatea administratiei publice, conditii de valabilitate ale actelor administrative, aspecte legate de contenciosul administrativ etc.)
  4. Abilitatea de a elabora diverse documente specifice dreptului comercial (ex: documente de constituire a societatilor comerciale, documente privind fuziuni, insolventa, falimentul etc.)
  5. Abilitatea de a elabora contracte comerciale, contracte de munca si alte tipuri contracte
Competentele transversale
  1. Capacitatea de a se concentra asupra sarcinilor de lucru si de a respecta regulile stabilite
  2. Capacitatea si interesul de a se documenta permanent corespunzator profesiei, constientizarea importantei acestui demers
  3. Capacitatea de a duce lucrurile la bun sfarsit, si talent in a-i mobiliza si pe ceilalti angajati
  4. Capacitatea de a comunica usor atat in scris, cat si verbal
  5. Capacitatea de a observa /de a intelege problemele reale ale organizatiei/firmei.

Conform programului, Expertul 2 pentru relatia cu piata muncii - domeniul juridic a prezentat interesul angajatorilor privind perfectionarea resurselor umane din cadrul firmei.
Astfel, managementul de varf al organizatiilor ce a facut obiectul cercetarii manifesta interes si sustine procesul de formarea si dezvoltare profesionala si personala continua.
in ce priveste actualul context pandemic, din discutiile purtate cu angajatorii a reiesit faptul ca o mare parte dintre firme, nu si-au redus in mod semnificativ performantele juridice in aceasta perioada de criza, chiar daca unele dintre ele au luat unele masuri de prevenire a unor pierderi semnificative si cheltuieli inutile.

De asemenea, in opinia angajatorilor, cresterea gradului de angajabilitate al absolventilor unui sistem superior de invatamant romanesc, juridic, este datorat in proportie de 60% calitatilor intrinseci ale absolventilor, si in proportie de 32% absolvirii unui program de studii in domeniul juridic, atat din punct de vedere formal, cat si in ceea ce priveste competentele dobandite, performantele obtinute, restul de 8% considera irelevanta pentru piata muncii pregatirea in domeniul juridic.

Membrii echipei de implementare a proiectului a solicitat cadrelor didactice participante la eveniment posibile solutii de integrare a competentelor indicate de angajatori in structura disciplinelor didactice ai caror titulari de curs sunt.


Doamna conferentiar dr. Iuliana Parvu, in calitate de Director de Departament stiinte Juridice si stiinte Economice, a subliniat faptul ca, in mare parte, competentele prioritizate de angajatori sunt vizate a fi dobandite de studenti prin obiectivele declarate ale unor discipline de studiu in cadrul Fisei de disciplina specifice, dar este necesara o evidentiere a relevantei acestora si in structura cursurilor/ seminariilor ca si in modul de evaluare al cunostintelor dobandite (evaluare pe parcurs si finala).

in urma discutiilor putem mentiona urmatoarele cai de de urmat:

  • actualizarea fiselor de disciplina in vederea corelarii acestora cu cerintele mediului de afaceri;
  • integrarea in modulele de curs a competentelor mentionate de angajatori;
  • adaptarea proceselor de predare- seminarizare in vederea dezvoltarii competentelor si abilitatilor vizate;
  • diversificarea modalitatilor de evaluare in directia verificarii dobandirii competentelor si abilitatilor vizate.

La finalul derularii evenimentului "Prezentarea rezultatelor anchetei de sondaj cu privire la competentele profesionale si transversale pe care potentialii angajatori le asteapta de la absolventii de studii superioare in domeniul juridic" s-a intocmit dosarul acestui eveniment.




Eveniment cu tema: Modalitati de integrare in cadrul modulelor de curs a principalelor competente profesionale si transversale pe care mediul de afaceri le asteapta de la absolventii de studii superioare in domeniul economic si juridic - 30.03.2021


Evenimentul "Modalitati de integrare in cadrul modulelor de curs a principalelor competente profesionale si transversale pe care mediul de afaceri le asteapta de la absolventii de studii superioare in domeniul economic si juridic" s-a desfasurat on-line pe platforma GOOGLE Meet, in data de 30 martie 2021, intervalul orar 17 - 20. Au participat membrii ai echipei de implementare a proiectului si reprezentanti ai pietei muncii care au participat la realizarea anchetei de sondaj organizata in lunile ianuarie-februarie 2021 vizand identificarea principalelor competente profesionale si transversale pe care mediul de afaceri le asteapta de la absolventii de studii superioare in domeniul economic si juridic.

  • Evenimentul se deruleaza in cadrul Activitatii 6 - Crearea unui sistem de informare coordonata intre universitate si piata muncii in contextul Procedurii operationale pentru identificarea si prioritizarea nevoilor de instruire si de competente asteptate de angajatori de la absolventii de studii superioare.
  • Evenimentul a avut ca si obiective: informarea reprezentantilor mediului de afaceri cu privire la rezultatele anchetei de sondaj vizand perceptia mediului de afaceri asupra competentelor profesionale si transversale ale absolventilor de studii superioare in domeniul economic si juridic si prezentarea modalitatilor de integrare in cadrul modulelor de curs a principalelor competente profesionale si transversale pe care mediul de afaceri le asteapta de la absolventii de studii superioare in domeniul economic si juridic.

La intalnire a luat cuvantul Coordonatorul universitate piata-muncii, care a informat reprezentantii mediului de afaceri cu privire la rezultatele anchetei de sondaj vizand perceptia mediului de afaceri asupra competentelor profesionale si transversale ale absolventilor de studii superioare in domeniul economic si juridic.

Conf. Univ dr. Laura Patache, expert pentru relatia cu piata muncii - domeniul economic le-a precizat reprezentantilor mediului de afaceri ca Universitatea Spiru Haret si, implicit FSJSE Constanta, este preocupata permanent de adaptarea curriculei universitare la cerintele mediului de afaceri, la nivelul institutiei fiind derulate o serie de proceduri specifice, conform Manualului Calitatii, care au in vedere evaluarea calitatii, atat a programelor de studii per ansamblu, dar si a Fisei de disciplina, structurii cursului, proceselor de predare-seminarizare, proceselor de evaluare etc.

Prin activitatile proiectului, se vizeaza gasirea celor mai eficiente modalitati de integrare a competentelor in cadrul modulelor de curs care fac parte din continutul didactic al programelor de studii acreditate, dar si autorizarea unor noi programe de studii semnalate de angajatori ca avand o cerere de munca excedentara comparativ cu oferta educationala actuala.

Conf. univ. dr. Roxana Topor, expertul pentru relatia cu piata muncii - domeniul juridic a venit in completarea ideii prezentand succint structura Ghidului de implementare a obiectivelor legate de angajabilitate in cadrul modulelor de curs care fac parte din continutul didactic al programelor de studiu care functioneaza in cadrul Facultatii de stiinte Juridice si Stiinte Economice Constanta elaborata de expertii proiectului. Ghidul se doreste a fi un instrument util de organizare a activitatii didactice din cadrul FSJSE care sa stabileasca: modalitatile de analiza a fiselor de disciplina pentru identificarea propunerilor de actualizare a acestora in sensul integrarii competentelor specifice angajabilitatii; masurile de organizare a procesului de predare - invatare - evaluare pentru sustinerea angajabilitatii, precum si modalitatile de evaluare a procesului de dezvoltare curriculara pentru sustinerea angajabilitatii. Conf. Univ dr. Laura Patache, expert pentru relatia cu piata muncii - domeniul economic a dorit sa mentioneze ca acest Ghid urmeaza sa fie elaborat in perioada urmatoare si orice sugestie, propunere este apreciata pozitiv, cu atat mai mult cu cat opiniile angajatorilor sunt cu potential inovativ, iar adaptarea ofertei educationale o actiune de tip win-win si pentru mediul academic si pentru mediul de afaceri in beneficiul studentilor-absolventi.

in vederea unei mai bune pregatiri a studentilor, domnul Nedelea Daniel (reprezentant Complex turistic Dobrogea SRL) a mentionat ca societatea a avut un parteneriat si cu Academia de Studii Economice din Bucuresti care a trimis 3 saptamani studentii in practica (program de intern-ship). Faptul ca studentii au fost cazati in hotel a dus la o integrare mai buna a acestora in activitatea societatii.

Coordonatorul universitate piata-muncii a mentionat ca aceasta modalitate de desfasurare a practicii de specialitate nu este neaparat noua. Desigur, faptul ca studentii respectivi au fost selectati sa participe la activitate, iar aceasta se desfasoara intr-o alta localitate decat cea de domiciliu este o maniera in care atentia acestora a fost canalizata intr-o singura directie respectiv acumularea de cunostinte fara sa mai fie factori perturbatori (probleme legate de familie, indatoriri casnice etc.). Cazarea la hotel le ofera studentilor si perspectiva clientilor unitatii de cazare, astfel ca pot avea o dubla experienta cu societatea de client si de angajat.

Doamna Elena Conda (Junior Group SRL) si-a aratat disponibilitatea de a primi studenti dornici sa se perfectioneze in managementul de proiecte (domeniul economic) si mai mult sa colaboreze direct cu expertii proiectului pentru a furniza materiale (machete de proiecte, spete specifice de implementare a proiectelor cu finantare externa etc.) care sa duca la o imbunatatire/actualizare a continutului unor module de curs care vizeaza competente si abilitati specifice managementului de proiect. D-na Boldea-Colcear Nicoleta (GMB Computers SRL) a venit cu cateva sugestii de aplicatii gratuite (cum ar fi: ProjectLibre) care pot veni in sprijinul adaptarii proceselor de predare-seminarizare astfel incat acestea sa beneficieze de facilitatile IT.

Coordonatorul universitate piata-muncii a multumit reprezentantilor mediului de afaceri pentru interesul si disponibilitatea aratate si a mentionat ca expertii proiectului vor discuta punctual, cu fiecare reprezentant in parte, modalitatile de implicare ale acestora in mai buna pregatire a studentilor facultatii.

Doamna avocat Marin Marilena a dorit sa sublinieze importanta stransei colaborari intre mediul academic si cel de afaceri pentru studentii facultatii care au astfel sansa de a lua contact direct cu realitatile de zi cu zi cu care se confrunta profesionistii, in speta juristii, si astfel sa constientizeze utilitatea informatiilor furnizate de cadrele didactice in cadrul modulelor de curs.

Colaborarea practicieni - cadre didactice este, de asemenea, benefica pentru ambele parti, cadrele didactice avand posibilitatea sa insereze studii de caz actuale/ reale in structura cursurilor, iar practicienii sa integreze in activitatea practica noile trenduri stiintifice/ teorii inovatoare/ tehnici moderne de lucru etc.

La finalul derularii evenimentului "Modalitati de integrare in cadrul modulelor de curs a principalelor competente profesionale si transversale pe care mediul de afaceri le asteapta de la absolventii de studii superioare in domeniul economic si juridic" s-a intocmit Dosarul acestui eveniment.



Conferinta de informare, constientizare si motivare a grupului tinta -PARTICIPAREA LA ACTIVITATILE PROIECTULUI - FUNDAMENT AL UNEI INTEGRARI ARMONIOASE PE PIATA MUNCII - 08.04.2021

In data de 08.04.2021, orele 17.00, a avut loc Conferinta de informare, constientizare si motivare a grupului tinta - PARTICIPAREA LA ACTIVITATILE PROIECTULUI - FUNDAMENT AL UNEI INTEGRARI ARMONIOASE PE PIATA MUNCII, conferinta desfasurata on-line pe platforma Google Meet.

In cadrul acesteia au fost prezenti un numar de 36 participanti, dintre care: 31 studenti si 5 membri ai echipei de implementare a proiectului. In derularea conferintei s-a urmarit respectarea urmatoarelor principii ale Uniunii Europene:
  • Principiul promovarii egalitatii intre barbati si femei - la conferinta de constientizare 67% dintre participanti au fost femei (24) si 33% dintre participanti au fost barbati (12);
  • Principiul non-discriminarii - la conferinta, dar si in activitatile proiectului au fost invitati sa participe toti studentii, indiferent de varsta. Astfel, studentii participanti la aceasta conferinta sunt studenti netraditionali, cu varsta mai mare de 24 ani.

Deschiderea conferintei de constientizare s-a facut de catre Managerul de proiect, doamna conf. univ. dr. Parvu Iuliana care le-a vorbit studentilor despre necesitatea implementarii unui management al carierei inca de pe bancile scolii si a prezentat experti implicati in derularea acestor activitati. Conferinta a continuat cu prezentarea beneficiilor si competentelor pe care studentii le obtin ca urmare a participarii la activitatile proiectului, facuta de catre Coordonator GT, doamna lector univ.dr. Guni Claudia.
Expertul grup tinta, doamna lector univ.dr. Adina Trandafir, le-a prezentat apoi participantilor obiectivele si modul de derulare a activitatilor din cadrul proiectului. Managerul proiectului, doamna conf. univ. dr. Iuliana Parvu a avut cuvantul de incheiere, sintetizand toate informatiile transmise in legatura cu activitatile proiectului si ce impact au acestea asupra studentilor facultatii. Finalul conferintei a fost destinat discutiilor libere, membrii echipei de implementare raspunzand intrebarilor participantilor. Pe parcursul conferintei au fost realizate fotografii, iar participantilor le-au fost transmise chestionare de evaluare a calitatii organizarii si derularii evenimentului.



Eveniment cu tema: UNIVERSITATEA SPIRU HARET - O CALE DE COMUNICARE INTRE MEDIUL ACADEMIC, PUBLIC SI DE AFACERI - 25 oct 2021

Evenimentul s-a desfasurat sub forma unei intalniri la distanta (https://meet.google.com/eiy-iycn-xuk/ meet.google.com/iry-yztb-gxh), in data de 25.10.2021, intervalul orar 17 - 20 in cadrul careia Coordonatorul relatie universitate piata-muncii a moderat dezbaterile.

Adresa: UNIVERSITATEA SPIRU HARET, FSJSE CONSTANTA Str. Unirii, nr. 32-34, Sala 405, Centrul de Colaborare Universitate - piata muncii.

La inceputul intalnirii a luat cuvantul Coordonatorul universitate piata-muncii, care a prezentat reprezentantilor mediului de afaceri, a mediului public si cadrelor didactice, cu privire la rezultatele evaluarii implementarii parteneriatului intre Universitatea Spiru Haret si mediul public-privat in perioada 2010-2021, in cadrul celor sapte proiecte derulate, in cadrul de 47 de parteneriate care au vizat un grup tinta format din 1430 studenti, domeniile economic si juridic:

  • Fii practic pregatit pentru o cariera de succes! - POSDRU/90/2.1./S/54481 . Perioada: August 2010-Septembrie 2012
  • Practica studentilor economisti in medii bancare simulate!- POSDRU/90/2.1./G/19015. Perioada: Octombrie 2010- Noiembrie 2012
  • Construieste-ti practic profesia juridica din facultate!- POSDRU/161/2.1/G/ 132586 -perioada: Aprilie 2014-Octombrie 2015
  • Student implicat - absolvent instruit - cariera de succes - POSDRU/161/2.1/G/137940. Perioada: Aprilie 2014-Octombrie 2015
  • Intreprinderea simulata: o punte intre scoala si piata muncii -POSDRU/161/2.1/G/134465. Perioada: Aprilie 2014 - Decembrie 2015
  • Universitatea si piata muncii-parteneriat pentru succes! - POCU/ 90/6.13/6.14/106201. Perioada: Iulie 2018 - Iunie 2020
  • Solutii inovative pentru pregatirea practica a studentilor -POCU/626/6/13/130332.Perioada : 28 octombrie 2020- 27 octombrie 2022

Laura Patache, expert pentru relatia cu piata muncii - domeniul economic si Roxana Topor, expert pentru relatia cu piata muncii - domeniul juridic au prezentat principalele propuneri si oferte de parteneriat privind dezvoltarea in continuare si consolidarea parteneriatului real dintre Universitatea Spiru Haret si mediul public-privat.

In relatia cu mediul de afaceri nu trebuie sa existe o limitare doar la organizarea stagiilor de practica, ci trebuie sa se acorde atentie si programelor de pregatire profesionala continua care asigura formarea profesionala pe tot parcursul vietii, cum ar fi:

  • programe de studii postuniversitare in domeniul turismului, tehnologiei TIC, domeniul digitalizarii si inteligentei artificiale, managementului, contabilitatii si fiscalitatii, stiintelor sociale (exista deja un program de studii de masterat Management Organizational si Antreprenoriat, iar in domeniul contabilitatii -Contabilitate, Expertiza si Audit), stiintelor juridice si administrative, dreptului si legislatiei muncii (exista deja un program de studii de masterat -stiinte penale);
  • propunerea de dezvoltare a unui program de masterat legat de domeniul protectiei integritatii organizatiilor. Un astfel de program ar reprezenta raspunsul mediului academic la nevoia mediului de afaceri. Protectia integritatii organizatiilor, cu domeniul sau complex, poate cuprinde competente aferente educatiei financiare, spalarii banilor, protectiei datelor cu caracter personal, eticii, procedurilor de cunoastere a clientelei si asa mai departe. Exista reguli pe care, alaturi de cele impuse de legislatie, organizatia privata si le auto-impune prin intermediul unor proceduri interne si care reglementeaza aspecte care tin de fraude, coruptie, protectia datelor. O astfel de componenta educationala, intrata relativ recent in domeniul de interes economic, contribuie la formarea profesionala a fortei de munca necesare organizatiilor. Acreditarea unui astfel de program aduce si un plus de certificare studentului/absoventului, necesar incadrarii in fisa ulterioara a postului.
  • traininguri pentru salariatii/angajatii firmelor partenere in domeniul turismului, marketingului, dreptului comercial si dreptului muncii, raportare manageriala, managementului echipei cu rol in cresterea importantei educatiei financiare (mai ales acum in conjunctura crizei creata de Covid-19) ;
  • activitati de voluntariat in cadrul firmelor si institutiilor;
  • edificarea profesionistului in fata studentilor; companiile trebuie sa investeasca mai mult in salariati pentru a transforma competentele dobandite prin pregatirea universitara in rezultate obtinute conform fisei postului. Universitatea Spiru Haret trebuie sa fie atenta ca formarea de competente sa fie congruenta cu piata muncii, sa aiba cursuri adecvate, activitati de practica si sa implice in activitatea de predare profesionisti din mediul socio-economic.
  • structuri si forme institutionalizate de consultare si decizie de la nivel strategic si pana la cel operational, de proces precum si forme de stimulare a participarii membrilor comunitatii academice la viata organizatiilor mediului socio-economic: reprezentanti ai mediului socio-economic in structurile de coordonare al programelor de studii si postuniversitare, structuri de tip "board of trustees", structuri parteneriale in dezvoltarea si derularea unor demersuri academice specifice cum sunt cursuri si programe de studii, proiecte de cercetare/dezvoltare/inovare etc.;
  • oferte educationale: Programul de instruire Raportare manageriala, Programul de instruire Managementul echipei, Programul de instruire Fundamentele marketingului, Programul de instruire Legislatia muncii, Programul de instruire Fiscalitate /Drept fiscal si Programul de instruire Contracte comerciale.

Doamna Elena Coanda (presedintele Patronatului Femeilor de Afaceri al IMM - urilor din Romania) a trecut in revista modalitatile de pregatire teoretica si practica a studentilor de a lungul ultimilor 50 de ani, care difera atat ca perioada de instruire teoretica, cat si practica. De aceea, si in realizarea unor parteneriate de colaborare mediul universitar-public-privat, trebuie sa se tina cont de aceste particularitati, care sa vina in sprijinul real al studentilor, tinand cont si de conjunctura actuala, care nu imbunatateste in niciun fel insertia pe piata muncii a absolventilor de studii universitare. Doamna Elena Coanda este deschisa in continuare la orice forme de colaborare care sa vina in ajutorul studentilor.

In vederea unei mai bune pregatiri a studentilor, domnul Nedelea Daniel (reprezentant Complex turistic Dobrogea SRL) a mentionat ca societatea a avut si are parteneriate, pe langa Universitatea Spiru Haret si cu Academia de Studii Economice din Bucuresti care a trimis 3 saptamani studentii in practica (program de intern-ship). Faptul ca studentii au fost cazati in hotel a dus la o integrare mai buna a acestora in activitatea societatii.

Doamna Marin Marilena a evidentiat in mod just problemele cu care se confrunta domeniul juridic in plan practic, care se confrunta cu un exod de studenti nu foarte bine pregatiti, si care ar avea nevoie de o pregatire suplimentara prin dezvoltarea formelor de parteneriat amintite.

Coordonatorul universitate piata-muncii a multumit reprezentantilor mediului de afaceri pentru interesul si disponibilitatea aratate si a mentionat ca expertii proiectului vor discuta punctual, cu fiecare reprezentant in parte, modalitatile de implicare ale acestora in mai buna pregatire a studentilor facultatii.





Conferinta de informare a grupului tinta cu tema: INTERDEPENDENTA DINTRE CALITATEA FORMARII PROFESIONALE SI CAPACITATEA DE ADAPTARE LA CERINTELE PIETEI MUNCII - 26 oct 2021

Conferinta s-a derulat in a douasprezecea luna de implementare a proiectului, potrivit Graficului de activitati, a Planului de organizare a campaniilor de informare si constientizare a grupului tinta, Agendei si Programului conferintei.

Conferinta a avut loc in data de 26.10.2021 on-line, pe platforma Google Meet, la conferinta participand 35 de persoane, astfel repartizate pe categorii de participanti: 30 studenti si 5 membri din echipa de implementare.

Deschiderea conferintei de constientizare s-a facut de catre Coordonatorul relatiei universitate - piata muncii, doamna lector univ. dr. Mitran Paula care a prezentat Centrul de Colaborare Universitate si Piata Muncii care a fost infiintat si functioneaza in cadrul facultatii.

Conferinta a continuat cu prezentarea aspectelor esentiale legate de importanta calitatii formarii profesionale la adaptarea cerintelor pietei muncii atat in domeniul economic, cat si in domeniul juridic. Aceste prezentari au fost facute de catre doamna Nicoleta Boldea (reprezentant piata muncii - S.C. GMB Computers S.R.L) pentru domeniul economic si de catre doamna Marilena Marin (reprezentant piata muncii - Cabinet avocat Marin Marilena) pentru domeniul juridic.

Finalul conferintei a fost destinat discutiilor libere, membrii echipei de implementare raspunzand intrebarilor participantilor. Pe parcursul conferintei au fost realizate fotografii, iar participantilor le-au fost transmise chestionare de evaluare a calitatii organizarii si derularii evenimentului.





Conferinta de informare a grupului tinta cu tema: CENTRUL DE COLABORARE UNIVERSITATE-PIATA MUNCII: UN SISTEM DE INFORMARE COORDONATA FUNCTIONAL IN CADRUL FACULTATII DE STIINTE JURIDICE SI STIINTE ECONOMICE CONSTANTA - 20 decembrie 2021

Conferinta s-a derulat in a 14-a luna de implementare a proiectului, potrivit Graficului de activitati, a Planului de organizare a campaniilor de informare si constientizare a grupului tinta, Agendei si Programului conferintei.

Conferinta a avut loc in data de 20.12.2021 on-line, pe platforma Google Meet, la conferinta participand 37 de persoane, astfel repartizate pe categorii de participanti: 30 studenti si 7 membri din echipa de implementare.

Deschiderea conferintei de constientizare s-a facut de catre Coordonatorul relatiei universitate - piata muncii, doamna lector univ. dr. Mitran Paula care a prezentat Centrul de Colaborare Universitate si Piata Muncii care a fost infiintat si functioneaza in cadrul facultatii.

Conferinta a continuat cu prezentarea rolului pe care acest centru il are in cadrul facultatii in ceea ce priveste optimizarea ofertei educationale, prezentare pe care a sustinut-o d-na Iuliana Parvu, conf.univ.dr., Manager proiect. D-na Laura Patache, conf.univ.dr., Expert relatia cu piata muncii - domeniul economic in cadrul proiectului, a descris activitatile care sunt organizate si se deruleaza prin intermediul CCUPM din cadrul facultatii (workshop-uri, intalniri studenti - cadre didactice - reprezentanti ai mediului de afaceri, interviuri simulate etc.).

Finalul conferintei a fost destinat discutiilor libere, membrii echipei de implementare raspunzand intrebarilor participantilor. Pe parcursul conferintei au fost realizate fotografii, iar participantilor le-au fost transmise chestionare de evaluare a calitatii organizarii si derularii evenimentului.




Conferinta de informare a grupului tinta cu tema: DIRECTII DE ACTIUNE PENTRU ASIGURAREA SUSTENABILITATII PROIECTULUI - 14 februarie 2022

Conferinta s-a derulat in a 16-a luna de implementare a proiectului, potrivit Graficului de activitati, a Planului de organizare a campaniilor de informare si constientizare a grupului tinta, Agendei si Programului conferintei.

Conferinta a avut loc in data de 14.02.2022 on-line, pe platforma Google Meet, la conferinta participand 36 de persoane, astfel repartizate pe categorii de participanti: 30 studenti si 6 membri din echipa de implementare.

Deschiderea conferintei de constientizare s-a facut de catre Coordonatorul relatiei universitate - piata muncii, doamna lector univ. dr. Mitran Paula care a prezentat Centrul de Colaborare Universitate si Piata Muncii care a fost infiintat si functioneaza in cadrul facultatii.

Conferinta a continuat cu prezentarea rezultatelor colaborarii dintre Universitate si mediul de afaceri concretizate, in primul rand, prin optimizarea programelor de studiu, prezentare pe care a sustinut-o d-na Iuliana Parvu, conf.univ.dr., Manager proiect. D-na Guni Claudia, lector univ.dr., Coordonator GT, a descris posibilitatile mediului de afaceri de a beneficia de colaborarea cu mediul academic

Finalul conferintei a fost destinat discutiilor libere, membrii echipei de implementare raspunzand intrebarilor participantilor. Pe parcursul conferintei au fost realizate fotografii, iar participantilor le-au fost transmise chestionare de evaluare a calitatii organizarii si derularii evenimentului.